Wegen en verkeer

Doelstellingen

Wegen en verkeer

Wat willen we bereiken?

Wat gaan we daarvoor doen?

T1

1. Verbeteren verkeersveiligheid, leefbaarheid en bereikbaarheid.

1.1 Uitvoeren van projecten binnen de kaders van het GVVP.

1.2 Verdere ontwikkeling HUB Borger.

1.3 Inzet om samen met andere stakeholders de Nedersaksenlijn te realiseren.

2. Het beheren van de openbare ruimte op grond van de beleidsnota IBOR.

2.1 Uitvoeren van projecten op basis van het meerjareninvesteringsprogramma.

Toelichting

1.1 Toelichting lopende GVVP-projecten:
- Project Zuiderdiep Drouwenermond: De ontwerpfase voor het verkeerskundig ontwerp, met daarbij de nodige participatiebijeenkomsten, is afgerond. De nieuwe bebouwde komgrens is vastgesteld en de procedure voor het verkeersbesluit loopt. Het kadaster heeft perceelsgrenzen uitgezet en de nutspartijen zijn gestart met hun werkzaamheden. Komende maanden wordt het project technisch nader uitgewerkt en richting aanbesteding gebracht.
- Project 30 km/u-zone Zandberg: Het ontwerp is op een bewonersavond gepresenteerd en afgestemd met de school. Het streven is de maatregelen in de zomervakantie van de school uit te voeren.
- Fietsoversteek komgrens Hoofdstraat Exloo (N34-zijde): Deze fietsoversteek is gerealiseerd.
- Parkeergelegenheid Schaapstreek Odoorn: Deze is gerealiseerd.

1.3 Deze inzet en afstemming vindt doorlopend plaats, samen met de provincies en andere NSL-gemeenten. Met de gemeente Stadskanaal zijn afspraken gemaakt om samen te gaan werken waar het gaat om de gebiedsontwikkeling gekoppeld aan het nieuwe station in het grensgebied van Stadskanaal en Nieuw-Buinen. Gezamenlijk is het besluit genomen om de locatie Dideldom (het oude Philips terrein) als beoogde stationslocatie aan te wijzen.

Deze pagina is gebouwd op 05/21/2025 09:57:12 met de export van 05/21/2025 09:49:13